예루살렘 ‘교리서’에서 | Ex Catechésibus Cyrílli Hierosolymitáni (Cat. 21, Mystagogica 3, 1-3: PG 33, 1087-1091) |
성령의 기름 부음 | Unctio Spiritus Sancti |
여러분은 이제 그리스도 안에서 세례를 받아 그리스도를 옷 입듯이 입었으므로 하느님의 아들의 모습을 닮게 되었습니다. 우리를 당신의 자녀로 삼으시기로 작정하신 하느님께서는 우리를 그리스도의 영광스러운 몸과 같이 되게 하셨습니다. 이제 여러분은 그리스도께 참여하게 되었으니, “그리스도인”이라 함이 옳습니다. 하느님께서는 여러분을 일컬어 이렇게 말씀하십니다. “나의 그리스도(즉, 기름 부음 받은 자)들에게 손대지 말라.” 여러분은 성령의 인호를 받아 “그리스도인”이 되었습니다. 여러분은 그리스도의 모상이기에 여러분에게 행해진 모든 것은 상징적으로 된 것입니다. 그리스도께서는 요르단강에서 세례를 받으실 때 그 강물에다 당신 신성에서 흐르는 향기를 스며들게 하신 후 다시 올라오시자 성령이 실질적으로 그분 위에 내려오시어 같은 분이 같은 분 위에 머물러 계셨습니다. 이와 마찬가지로 여러분도 거룩한 물에서 나왔을 때, 기름 부음을 받았습니다. 이것은 성령으로 기름 부음받은 그리스도의 모방으로 한 것입니다. 그리스도 위에 내리신 성령에 대해서 예언자 이사야가 예언하였습니다. “주님의 성령이 나에게 내리셨다. 주께서 나에게 기름을 부으시어 가난한 이들에게 복음을 전하라고 나를 보내셨다.” 그리스도는 물질인 기름으로 그리고 사람의 손에 의해 기름 부음을 받지 않으셨습니다. 성부께서 그분을 온 세상의 구세주로 택하셨을 때 성령으로 기름 부으셨던 것입니다. 사도 베드로는 “하느님께서 성령으로 기름 부으신 나자렛 예수”라고 말하고 예언자 다윗은 그분에 대해 이렇게 외칩니다. “하느님, 당신 어좌는 영원하오며, 당신 나라 홀은 정의의 홀이니이다. 당신이 정의를 사랑하고 죄악을 미워하시기에, 하느님이 당신의 하느님이 즐거움의 기름으로 당신의 동료들보다 당신을 바르셨나이다.” 그리스도는 즐거움의 영적 기름 곧 성령으로 기름 부음을 받으셨습니다. 성령은 영적 즐거움의 근원이시기에 즐거움의 기름이라고 부릅니다. 그런데 여러분은 물질적 기름 부음을 받아 그리스도의 생명에 참여하는 자가 되었습니다. 이 기름 부음을 하찮은 기름 부음이라고 생각하면 안됩니다. 성령의 임하심을 청하는 기도를 바치고 나면, 그것은 이제 단순한 일반적인 기름이 아니고 거룩한 기름, 즉 성령과 그리스도의 선물이고 그분들의 신성의 현존으로 인해 은총을 가져다주는 기름입니다. 그래서 여러분의 이마와 감각 기관에 바르는 이 성유는 상징적인 의미를 가지고 있습니다. 눈으로 볼 수 있는 기름으로 몸을 바를 때 영혼은 생명을 주시는 성령으로 성화되는 것입니다. |
In Christum baptizáti et Christum indúti, símilis cum Fílio Dei formæ facti estis. Qui enim prædestinávit nos Deus in adoptiónem, confórmes effécit córpori glorióso Christi. Partícipes ígitur effécti Christi, christi non immérito appellámini; deque vobis dixit Deus: Nolíte tángere christos meos. Christi autem facti estis, dum Spíritus Sancti antítypum accepístis; et ómnia erga vos in imágine sunt perácta, quando quidem Christi imágines estis. Ac ille quidem in Iordánis flúmine ablútus, cum fragrántia divinitátis suæ efflúvia aquis communicásset, ab eis ascéndit; Sanctíque Spíritus substantiális in eum illápsus factus est, símili super símilem requiescénte. Vobis quoque simíliter, postquam ex sacrórum láticum piscína ascendístis, datum est chrisma, illíus antítypum quo unctus est Christus: quod est nimírum Spíritus Sanctus. De quo et beátus Isaías in prophetía ipsum respiciénte ex persóna Dómini dixit: Spíritus Dómini super me, quaprópter unxit me; evangelizátum paupéribus misit me. Oleo enim, sive unguénto corporáli, Christus ab homínibus unctus non est; sed Pater eum totíus mundi servatórem præstítuens, Spíritu Sancto unxit; sicut Petrus ait: Iesum a Názareth, quem unxit Deus Spíritu Sancto; et prophéta David clamábat dicens: Thronus tuus, Deus, in sǽculum sǽculi; virga rectitúdinis, virga regni tui. Dilexísti iustítiam, et odísti iniquitátem; proptérea unxit te Deus, Deus tuus, óleo exsultatiónis ultra consórtes tuos. Ille intellegíbili exsultatiónis óleo perúnctus est, id est Spíritu Sancto; qui exsultatiónis óleum idcírco appellátur, quod ipse spiritális exsultatiónis auctor exsístat: vos vero unguénto uncti estis, Christi partícipes et consórtes effécti. Céterum, vide ne nudum et vile suspicéris unguéntum hoc esse: sanctum istud unguéntum, non ámplius nudum neque, si quis ita appelláre malit, commúne unguéntum est post invocatiónem, sed Christi donárium et Spíritus Sancti, præséntia divinitátis eius effíciens factum. Quod quidem symbólice fronti aliísque sénsibus tuis illinítur. Ac dum unguénto visíbili inúngitur corpus, Sancto et vivífico Spíritu ánima sanctificátur. |
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